از مجموعه “می گرداند و می چرخد”

می‌گرداند و می‌چرخد اثر نقاشی‌خط جواد صابری خوش‌خو است که در ابعاد 118*78 و با استفاده از تکنیک ورق طلا و اکریلیک خلق شده است.

دسته:
به دست

سید جواد صابری خوشخو

توضیحات

یک اثر نقاشی‌خط از مجموعه می‌گرداند و می‌چرخد که توسط جواد صابری خوش‌خو در ابعاد 118*78 و با استفاده از تکنیک ورق طلا و اکریلیک خلق شده است.

اثر هنری می‌گرداند و می‌چرخد با استفاده از فرم‌های دایره‌وار فضایی عرفانی و روحانی را به وجود آورده است دوایر متحدالمرکز نمایانگر طبقات و سلسله‌مراتب وجود هستند. نوعی یگانگی میان خالق و مخلوق.

مولانا شاعر بزرگ فارسی‌زبان در شعری با همین مفهوم می‌سراید: گوی منی و می‌دوی در چوگان حکم من/در پی تو همی‌دوم گر چه که می‌دوانمت

حرکت دایره‌ای کامل و تغییرناپذیر است، بدون آغاز، بدون انجام و بدون تغییر. به همین خاطر است که دایره نمادی از زمان است، زمانی که به‌عنوان مجموعه زنجیره‌واری از لحظات که به نحوی پی‌درپی، بدون تغییر و شبیه یکدیگر دنبال هم تکرار می‌شوند، تعریف شده است. علاوه بر این، دایره که نمادی از حرکت پیوسته و مدور آسمان است با الوهیت نیز در ارتباط است و مفهوم بی پایانی را القا می‌کند..دایره نماد حرکت جاودانه، تکرار و تبدیل، شب و روز، زوج و فرد، خیر و شر، بالا و پایین و.. است.

دایره شکل کاملی است که نماد لطافت، نرمی، سیالیت، تکرار، درون‌گرایی، آرامش روحانی و آسمانی، پاکی و صمیمیت و آن جهانی بودن به شمار می‌آید.

این تابلو نقاشی مناسب چه کسانی است؟

خرید تابلو نقاشی می‌گرداند و می‌چرخد  را به آن‌هایی توصیه می‌کنیم که به عرفان اسلامی و عرفان‌های شرقی علاقه‌مند هستند؛ همچنین به آن‌هایی که هنر ایران‌زمین را دوست دارند. خرید این اثر هنری به آن‌هایی توصیه می‌کنیم که در جست‌وجوی ساحت‌های نو، در میان باورها و اندیشه‌های کهن هستند.

صاحب فعلی این اثر خانم آذر علیزاده قناد هستند.

دیگر آثار هنری جواد صابری خوشخو در گالری هیچا

یک اثر دیگر از این مجموعه در گالری هیچا موجود است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “از مجموعه “می گرداند و می چرخد””

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این سبک
عنوان : قرص
سایز : 95 * 140 سانتی متر
متریال : مرکب و ورق طلا
قیمت :
مشاهده
عنوان : تنیدگی
سایز : 95 * 140 سانتی متر
متریال : مرکب
قیمت :
مشاهده
عنوان : از مجموعه “می گرداند و می چرخد”
سایز : 78 * 118 سانتی متر
متریال : آکریلیک ، مرکب و ورق طلا
قیمت :
مشاهده
عنوان : کتیبه نور
سایز : 95 * 140 سانتی متر
متریال : مواد ترکیبی
قیمت :
مشاهده