خط‌های رونده و روینده

خط قوی‌ترین عنصر بصری است که پویا و جویاست. رگ، خط است؛ سیم‌خا خط هستند و مسیرها، جاده‌ها درخت‌ها و شاخه‌هایش. خط رونده و روینده و بالنده است  و عنصر خط نیرومندترین و تجریدی‌ترین بیان را داراست.

749,000,000ریال

1 در انبار

به دست

حمید هادی نژاد

توضیحات

اثری از حمید هادی‌نژاد با تکنیک اکریلیک روی بوم؛ به ابعاد 100*120 سانتی‌متر؛ غوغای خط و رنگ‌، پیش از بلوغ فرم‌. جهان بی‌‍‌تصویر؛ جهان رنگ‌ها و خطوط.

خط قوی‌ترین عنصر بصری است که پویا و جویاست. رگ، خط است؛ سیم‌خا خط هستند و مسیرها، جاده‌ها درخت‌ها و شاخه‌هایش. خط رونده و روینده و بالنده است  و عنصر خط نیرومندترین و تجریدی‌ترین بیان را داراست. مرزها با خط معنا می‌گیرند و اندیشه در خط رشد و رنگ می‌یابد. در پدیدار گشتن شکل و فرم، خط خود را می‌باید و بازسازی می‌کند. رنگ‌ها می‌آیند. رنگ‌ها فاصله خطوط را پر می‌کنند و خط‌های تازه متولد می‌شوند و فرم‌ها میروند تا شکل بگیرند.

کوبیسم، سردرگمی و بهت بشر را نشان می‌دهد؛ اضمحلال کلان‌روایت‌ها و آغاز روایت‌های متکثر؛ طرد سنت قدیمی پرسپکتیو و حذف کارکرد واقعی بودن از عناصر اثر؛ فراوانی فیگورها یا فضای خالی بین‌شان، که از زوایایی متعدد دیده می‌شوند. جهانی که در این‌بار در آینه‌هایی تکه‌تکه نمود یافته است.

کوبیسم ترکیبی(Synthetic cubism)  نیز نمایش چندگانگی از طریق ترکیب عناصر بصری و سطوح مختلف است. رنگ‌ها هم به کمک آمده‌اند تا این تکثر را بیشتر نشان بدهند؛ اتفاقی که می‌توان آن را در اثر حمید هادی‌نژاد دید.

تابلو نقاشی روایت‌های متکثر مناسب چه کسانی است؟

این اثر هنری، مناسب آن‌هایی است که در جهان ذهن‌شان، به جای یک قرائت کلان، قرائت‌های متکثر جریان دارد. سلیقه این افراد، با نوجویی و تنوع‌طلبی همراه است. مدیران کارآمد، روانشناس‌ها، شخصیت‌های سیاسی و کوهنوردها جزو این افراد هستند.

دیگر آثار حمید هادی‌نژاد در گالری هیچا

از حمید هادی‌نژاد یک تابلو نقاشی دیگر در گالری هیچا وجود دارد. روایت‌های متکثر نام این اثر هنری است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خط‌های رونده و روینده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این سبک
عنوان : بام آرزوها
سایز : 103 * 103 سانتی متر
متریال : اکریلیک
قیمت : 785,000,000ریال
مشاهده
عنوان : تناسخ
سایز : 80 * 120 سانتی متر
متریال : رنگ روغن
قیمت : 439,000,000ریال
مشاهده
عنوان : گلدان بی رنگ
سایز : 53 * 73 سانتی متر
متریال : اکریلیک
قیمت :
مشاهده
عنوان : ایندیگو
سایز : 100 * 100 سانتی متر
متریال : اکریلیک
قیمت :
مشاهده