چاپ سه بعدی، ساده‌سازی و کاهش هزینه طراحی مبلمان را با سرعت و با دقت بسیار بالا انجام می‌دهد. معماران و طراحان آزادی تجربه اشکال و سبک‌های جدید را دارند و اغلب منجر به طرح‌های پیچیده‌ای می‌شوند که تولید آن‌ها با قالب‌های سنتی غیرممکن است. در تولید چاپ سه بعدی می‌توان از مواد بازیافت شده استفاده کرد؛ قطعات مبلمان را می‌توان در مقادیر کم یا به صورت آنی تولید کرد که کاهش ضایعات را به دنبال دارد.

آیا می توانید تصور کنید که بتوانید با لمس یک دکمه یک قطعه مبلمان را طراحی کنید  و آن را تنها در چند ساعت آزمایش کنید؟ این ممکن است زودتر از آنچه ما فکر می‌کنیم به یک رویه رایج تبدیل شود؛ عصری که در آن چاپ سه بعدی دنیایی از امکانات خلاقانه را باز می‌کند که فراتر از مرزهای طراحی سنتی است. مبلمان هنوز با استفاده از روش‌های مرسوم به‌طور انبوه تولید می‌شوند اما چاپ سه‌بعدی می‌تواند این صنعت را تغییردهد.

مفهوم ساده است: یک طرح دیجیتال با استفاده از نرم‌افزار مدل‌سازی سه بعدی ایجاد می‌شود سپس لایه به لایه، به شکل یک جسم فیزیکی چاپ می‌شود و اشکال هندسی پیچیده را به نمایش می‌گذارد. شاید به جرات بتوان گفت این یک نوع کاملاً جدید از صنایع‌دستی دیجیتال است.

چاپ سه بعدی، ساده‌سازی و کاهش هزینه طراحی مبلمان را با سرعت و با دقت بسیار بالا انجام می‌دهد. معماران و طراحان آزادی تجربه اشکال و سبک‌های جدید را دارند و اغلب منجر به طرح‌های پیچیده‌ای می‌شوند که تولید آن‌ها با قالب‌های سنتی غیرممکن است. در تولید چاپ سه بعدی می‌توان از مواد بازیافت شده استفاده کرد؛ قطعات مبلمان را می‌توان در مقادیر کم یا به صورت آنی تولید کرد که کاهش ضایعات را به دنبال دارد. همچنین توانایی ایجاد فایل‌های دیجیتال از راه دور و تولید محلی می‌تواند انتشار کربن را با قطع انتقال طولانی مدت کاهش دهد.