نقاشی 54 میلیون دلاری جکسون پولاک در RAID کشف شد

مقامات بلغارستان در جریان تحقیق در مورد یک باند بین المللی قاچاق آثار هنری، نقاشی ناشناخته ای از جکسون پولاک را کشف کردند. به گزارش رادیو ملی بلغارستان، که این ماجرا را فاش کرد، مقامات اداره اصلی بلغارستان با یک واحد مبارزه با جنایات یونانی که تحت حمایت یوروپل سازماندهی شده بود کار می کردند تا تجارت غیرقانونی را که از منطقه صوفیه بلغارستان تا آتن و جزیره را کرت  رادر بر می گرفت، از بین ببرند.

 سه شهروند یونانی و یک تبعه بلغارستان در رابطه با این عملیات، دستگیر شدند و مقامات یونانی پنج اثر از هنرمندان مشهور را کشف کردند وتیم بلغاری بوم ناآشنا را با امضای کم رنگ جکسون در جلوی آن پیدا کرد.

سایت خبری بلغاری Novinite.com گزارش داد که مقامات این نقاشی را به کارشناسان گالری هنر ملی بلغارستان تحویل دادند، آنها از آن زمان تصدیق کردند که این اثر، که تاریخ آن به سال 1949 برمی‌گردد، یک اثر اصلی و فهرست نشده توسط غول اکسپرسیونیست انتزاعی است. ارزش این نقاشی در حراج تا 50 میلیون یورو (54 میلیون دلار) برآورد شده است. هنوز جزئیات بیشتری در مورد توضیحات آن منتشر نشده است.

پولاک به خاطر نقاشی‌های به اصطلاح قطره‌ای‌اش که از کارهای هندسی‌تر هموطنانش جدا بود، شهرت یافت. این هنرمند در سال 1956 در سن چهل و چهار سالگی در یک سانحه رانندگی درگذشت و آثار محدودی را پشت سر گذاشت.

پتار تودوروف، دبیر ارشد وزارت امور داخلی بلغارستان، از این کشف ابراز خوشحالی کرد. او به Novinite.com گفت: “ما موفق شدیم این نقاشی را پیدا و نگهداری کنیم و در حال حاضر تخصص ما نشان می دهد که این نقاشی اصلی است.”