نقاشی پیکاسو

یک اثر از پابلو پیکاسو نقاش مشهور اسپانیایی در حراج ساتبیز نیویورک عرضه شده و پیش بینی می شود که به قیمت 120 میلیون دلار به فروش برسد.

نقاشی پیکاسو با موضوع پرتره از زنی به نام «ماری ترز والترز» در سال 1932 خلق شده و در این دوره حراج ساتبیز ارائه می شود.

نقاشی پابلو پیکاسو با عنوان «زنی با ساعت» در حراجی ساتبیز نیویورک حراج خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ میلیون دلار به فروش برسد.

این نقاشی که معدود نقاشی اثر پیکاسو است که سوژه اصلی آن ساعت مچی بر دست دارد، اثر سال ۱۹۳۲ است که پرتره‌ای از زنی به نام «ماری ترز والترز» است.

این یکی از سه اثر مهم این هنرمند است که دارای یک ساعت است، اگرچه پیکاسو مجذوب ساعت‌ها بود و چندین نمونه زیبا و گران قیمت را در اختیار داشت.

این پرتره برای اولین بار از روز شنبه (۱۵ مهرماه) به مدت پنج روز در لندن به نمایش گذاشته می شود و ماه آینده توسط ساتبیز نیویورک به حراج گذاشته شود. برآورد فروش این اثر نقاشی بیش از ۱۲۰ میلیون دلار (۹۹ میلیون پوند) است.

پیکاسو «زنی با ساعت» را در «سال شگفت‌انگیز» خود و در حالی که در سن ۵۰ سالگی خود را آماده نمایشگاه مرور آثارش در  پاریس می‌کرد، نقاشی کرد. این اثر که با رنگ‌های زنده نقاشی شده، والتر را نشسته نشان می‌دهد، در حالی که روی مچ دست او ساعتی با صورت ساده و بند زرد مشخص است.

«ماری ترز والتر» الهام‌بخش نقاشی‌ها، طراحی‌ها و مجسمه‌هایی بود که برخی از آن‌ها بهترین آثار هشت دهه‌ی حرفه پیکاسو محسوب می‌شوند.