نمایشگاه آنلاین فرالحظه در متاورس

گالری هیچا با نخستین نمایشگاه آنلاین عکس در متاورس، دریچه‌ای نو به سوی دنیای هنر گشود.

گالری هیچا در اقدامی نوآورانه، نخستین نمایشگاه آنلاین عکس خود با عنوان “فرا لحظه” را افتتاح کرد. این نمایشگاه که به طور همزمان در وبسایت گالری هیچا و متاورس برگزار می‌شود، فرصتی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به هنر در سراسر ایران و جهان فراهم می‌کند تا از 45 اثر منتخب هنرمندان جوان و خلاق در حوزه عکاسی دیدن کنند.

محسن سراجی، بنیان گذار گالری هیچا در گفتگو با هنرمشهد، ضمن تأکید بر حمایت این گالری از هنرمندان جوان و پیشرو، اظهار داشت: “نخستین نمایشگاه آنلاین ما به عکس‌های هنرمندان جوان و خلاق اختصاص یافته است. این آثار، منتخبی از عکس‌های ارسالی به جشنواره عکس قهرمانان هستند که تابستان سال گذشته با همکاری گالری هیچا و شهربازی قهرمانان برگزار شد.”

بنیان گذار گالری هیچا در خصوص ویژگی‌های منحصر به فرد نمایشگاه آنلاین عکس “فرا لحظه” بیان کرد:” از همان ابتدا تصمیم داشتیم تا نمایشگاهی از آثار منتخب جشنواره عکس قهرمانان برپا کنیم. از میان 600 اثر ارسال شده، 45 اثر توسط هیئت داوران برگزیده شد. با توجه به رویکرد گالری هیچا در ارائه هنر با جدیدترین تکنولوژی های روز، تصمیم گرفتیم نمایشگاه عکس «فرا لحظه» را به صورت آنلاین  برگزار کنیم. برای نخستین بار در ایران است که یک نمایشگاه عکس به صورت همزمان در بستر وبسایت و متاورس به نمایش گذاشته می شود.”

سراجی در ادامه به ارائه NFT آثار این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: “یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد این نمایشگاه، NFT   تمام آثار است. بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر خرید نسخه فیزیکی آثار، NFT آثار را نیز از سایت فاندیشن (Foundation) خریداری کنند. این موضوع به هنرمندان این امکان را می‌دهد که مالکیت اثر خود را به طور دائمی حفظ کنند و از مزایای این فناوری نوین بهره‌مند شوند.”

بنیان گذار گالری هیچا در پایان صحبت‌های خود، برنامه‌های آینده این گالری را در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین تشریح کرد و گفت: “ما در گالری هیچا تلاش می‌کنیم تا در ارائه هنر آنلاین در ایران پیشرو باشیم. برنامه های جامع، جدید و خلاقانه ای برای برگزاری نمایشگاه های هنری در آینده داریم و با همکاری هنرمندان جوان و پیشرو، در مسیر نوآوری و خلاقیت در ارائه هنر گام برمیداریم.

نمایشگاه آنلاین عکس “فرا لحظه” فرصتی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به هنر است تا از آثار هنرمندان جوان و خلاق در فضایی نو و مدرن دیدن کنند. این نمایشگاه تا سیزدهم خرداد ماه در وبسایت گالری هیچا و متاورس در دسترس خواهد بود.